Let op: Fixi-meldingen tussen Kerst en oud en nieuw
In de periode tussen Kerst en oud en nieuw zijn we beperkt bereikbaar. Vanaf 6 januari kunnen we reguliere FIXI-meldingen weer oppakken.
Meld dringende situaties - zoals een gevaarlijke verkeerssituatie, een omgevallen boom over de weg of een rioolstoring die niet zo lang kunnen wachten - daarom telefonisch melden via ons algemene nummer 0575-568 233. Hier hoort u ons piketnummer. Onze piketdienst pakt de melding dan op.
Melding openbare ruimte
Kapotte lantaarnpaal, een losse stoeptegel of zwerfvuil? Meldingen en tips over de openbare ruimte geeft u eenvoudig aan ons door: via de Fixi app, via de Fixi-website of telefonisch. Samen zorgen we voor een schone en veilige leefomgeving. Bij noodsituaties kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen.
Via de Fixi app
- Download de Fixi app via de Appstore of Google Playstore
- Vul eenmalig uw persoonlijke gegevens in en maak uw melding
- Voeg eventueel een foto van de situatie toe
Via de website
- Via het meldingensysteem Fixi (https://www.fixi.nl/brummen) kunt u snel en gemakkelijk een melding aan ons doorgeven
- U heeft geen account nodig om een melding te doen
- Wilt u wel een account? Log dan in via de Fixi app, Google+ of Facebook
- Op de kaart ziet u de andere meldingen die al in de gemeente Brummen zijn gedaan
- Wilt u op de hoogte blijven van de voortgang van uw melding? Geef uw mailadres door. Uw gegevens zijn uiteraard niet openbaar. Deze gebruiken we alleen voor de afhandeling van uw melding.
Een melding via Fixi wordt normaal gesproken altijd binnen 2 werkdagen in behandeling genomen en als het mogelijk is volgt het oplossen ook binnen een korte termijn. Soms is de inzet van een aannemer vereist en is het efficiënter meerdere klussen te bundelen. Ook kan het voorkomen dat er al een onderhoudsronde is ingepland en de melding pas bij die onderhoudsronde wordt afgerond.
U krijgt in ieder geval binnen twee werkdagen bericht over de afhandeling van uw melding.
Meldingen in het weekend bekijken we op maandag. Dringende situaties, zoals een gevaarlijke verkeerssituatie of een rioolstoring die niet zo lang kunnen wachten, kunt u daarom telefonisch melden via ons algemene nummer 0575-568 233. Hier hoort u ons piketnummer. Onze piketdienst pakt de melding dan op.
Vertrouwelijke meldingen
U kunt via Fixi ook vertrouwelijke meldingen doen. Bijvoorbeeld als de melding tot u als persoon te herleiden is en u dat niet wilt.
- Zet het vinkje uit bij: ‘deel mijn melding op de openbare kaart’
- Uw melding wordt dan niet op de openbare kaart getoond
Bellen
- Geef uw melding door aan ons klantcontactcentrum via 0575-568 233
- Uw melding wordt dan door één van onze medewerkers in Fixi gezet
- Wilt u op de hoogte blijven van de voortgang van uw melding? Geef uw mailadres door
Voordelen Fixi app
- Vul één keer uw persoonlijke gegevens in en maak steeds nieuwe meldingen
- Volg de voortgang van uw melding via de app
- U ziet in de Fixi app in één oogopslag alle meldingen bij u in de buurt.
- U kunt andere meldingen ‘liken’ en daarmee het belang van een melding onderstrepen
Wat kunt u zoal melden?
- Zwerfvuil
- Slecht wegdek
- Kapotte straatverlichting
- Losse stoeptegel
- Onkruid
- Bomen
- Hondenpoep
- Graffiti en beplakking
- Kapot speeltoestel en/of straatmeubilair
- Overig: afval, doodgereden dier, verstopte straatputten, groen, straatmeubilair en riolering
Milieuklachten
Heeft u een milieuklacht, omdat u bijvoorbeeld geur- of geluidsoverlast ervaart van een bedrijf? Dan kunt u dit melden bij de provincie Gelderland. Het melden van een milieuklacht of ongewoon voorval kan ook telefonisch via 026 - 377 18 00.