Ga naar de inhoud

Forum op 13 maart met 4 concrete onderwerpen

dinsdag 4 maart 2025

Het aantal onderwerpen dat de gemeenteraad deze maand bespreekt is beperkt. Daarom vindt er op 13 maart één gecombineerd raadsforum plaats in de raadszaal van het gemeentehuis. Op de agenda staan drie raadsvoorstellen en één onderwerp waarover het college de raadsleden om advies vraagt. De agenda en bijhorende stukken van het forum zijn te vinden op deze speciale raadswebsite. De avond begint op 13 maart om 19 uur. U bent van harte welkom deze in het gemeentehuis in Brummen bij te wonen. Of te volgen via het televisiekanaal van lokale omroep VoorstVeluwezoom.

Om 19 uur start het eerste deel van het forum, waar de ‘bestuurlijke onderwerpen’ centraal staan. Naast enkele vaste onderwerpen (zoals het inspreekrecht voor inwoners en nieuws uit de gemeenschappelijke regelingen) bespreken de raadsleden één raadsvoorstel. Het betreft het voorstel om de overeenkomst met de huidige accountant met een jaar te verlengen. Het gaat om de controle van de gemeentelijke stukken over het boekjaar 2025. 

Aansluitend vindt het forum Fysieke Leefomgeving plaats. In dit forum bespreekt de raad het voorstel om het bestemmingsplan voor het perceel Kampweg 46 in Brummen vast te stellen. Ook een ruimtelijke ontwikkeling op het perceel Voorsterweg 10 komt aan bod. Het gaat hierbij om de vaststelling van een buitenplanse omgevingsactiviteit. Het derde onderwerp dat wordt besproken heeft een meer informerend karakter. Het gaat om de Regionale Energiestrategie 2.0 voor de Stedendriehoek. Niet alleen informeert het college de raad hierover, ook ligt de vraag voor om eventuele adviezen voor het vervolgtraject aan het college mee te geven.

Inspreken

Het forum is bij uitstek bedoeld om informatie uit te wisselen en vragen te stellen. Ook inwoners hebben de gelegenheid mee te praten over de voorstellen. Daarnaast kunnen zij over een onderwerp inspreken dat niet op de agenda van het forum staat. Inwoners die willen meepraten tijdens het forum kunnen dit vooraf doorgeven aan de griffie van de raad. Doe dit via mailadres griffie@brummen.nl of telefoonnummer (0575) 56 85 31. 

Delen via e-mail

https://www.brummen.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht?cHash=a69e142c3b75c9451025e2f74a692195&tx_news_pi1%5Bnews%5D=3255